• Home
  • Over ons
  • Tip de redactie of neem contact op
  • Schrijf voor ons
  • Trainingen
  • Nieuwsbrief

Online Marketing aan de Maas

Online marketing nieuws, trends & tips voor en door Rotterdamse ondernemers!

Je bent hier: Home / AdWords / Google AdWords maakt cross-device remarketing mogelijk

Google AdWords maakt cross-device remarketing mogelijk

26 september 2016 door Adriaan Boot Plaats een Reactie

Google heeft zojuist in een blog post aangekondigd eindelijk te gaan starten met cross-device remarketing in het Google Display Network en DoubleClick Bid Manager. In navolging op Facebook kunnen adverteerders nu dus ook binnen het Google Display Network dezelfde mensen bereiken op alle apparaten en binnen apps.

Zoals Google het zelf omschrijft kun je nu op alle apparaten hetzelfde verhaal vertellen en daarmee een grotere impact hebben op de gehele klantreis van een bezoeker.

Google geeft zelf een Halloween campagne van een retailer als voorbeeld:

Let’s say you’re a retailer and want to build a customized Halloween campaign. With cross-device remarketing, you can reach your customers with an “It’s almost Halloween” ad on their phone during the morning commute. Later in the day, you can follow up with a limited time offer on decorations and recipes when they’re browsing a tablet at home.

crossdevice_halloween-ads-loop_128-1_091616_v2-1

Net zoals Facebook’s aanpak, is cross-device remarketing binnen AdWords, gebaseerd op ingelogde Google bezoekers. Dit is zeer significant te noemen gezien het feit dat er wereldwijd ongeveer 1 miljard Gmail gebruikers zijn. In het verleden heeft AdWords zich alleen op de cross-device markt getoond door metrics te lanceren die cross-device conversies enigszins inzichtelijk maken. De metric “Alle conversies” laat bijvoorbeeld op basis van een “sample van ingelogde Google-gebruikers” zien hoeveel conversies gerealiseerd zijn door meerdere apparaten. Als adverteerder kon je helaas niet zo heel veel met deze data.

Concreet geeft deze nieuwe feature adverteerders:

  • meer controle over frequency caps (immers: 1 frequency cap per gebruiker over alle apparaten);
  • meer zichtbaarheid bij de juiste doelgroep;
    • Adverteerders krijgen de mogelijkheid om gebruikers die geïnteresseerd zijn in hun product of dienst op alle apparaten en apps een advertentie te laten zien;
    • Adverteerders kunnen geconverteerde gebruikers op alla apparaten en apps uitsluiten uit hun remarketing doelgroepen. Een win-win voor zowel adverteerder en gebruiker.

Volgens Brad Bender, VP VP of display and video advertising bij Google, wordt deze nieuwe feature de komende maanden wereldwijd uitgerold. Tijdens Advertising Week 2016 zal Google tijdens een aantal events verder ingaan op de toekomst van online advertising. Vooral de toekomst van mobile advertising zal tijdens deze events uitgebreid aan bod komen.

Geplaatst in: AdWords, Display advertising, Google, Online adverteren

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente posts

  • Overzicht gratis online marketing webinars in 2018
  • Zelf SEO leren? SEO blogs en zelfstudie resources voor beginners
  • YouTube remarketinglijsten gebruiken in search (RLSA)
  • Google: gebruik zelf-verwijzende canonical tags
  • Overzicht gratis online marketing webinars in 2017

Categorieën

  • AdWords
  • Analytics
  • Bing
  • Congressen
  • Conversie Optimalisatie
  • Display advertising
  • E-commerce
  • Facebook
  • Google
  • LinkedIn
  • Mobile
  • Ondernemerschap
  • Online adverteren
  • Online marketing
  • Resources
  • Reviews
  • SEO
  • Shopping
  • Social media
  • Tag management
  • Vergelijkingssites
  • Webinars
maart 2023
M D W D V Z Z
« jun    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief

© 2023 · Online Marketing aan de Maas