• Home
  • Over ons
  • Tip de redactie of neem contact op
  • Schrijf voor ons
  • Trainingen
  • Nieuwsbrief

Online Marketing aan de Maas

Online marketing nieuws, trends & tips voor en door Rotterdamse ondernemers!

Je bent hier: Home / Tag management / Google Tag Manager: 20 nieuwe tag sjablonen

Google Tag Manager: 20 nieuwe tag sjablonen

29 september 2016 door Adriaan Boot Plaats een Reactie

Na de aankondiging van de gratis versie van Google Optimize 360 was er gisteren nog meer nieuws in het land van de Google measurement tools. Niet zo’n hele grote update, maar wel erg interessant voor iedereen die gebruik maakt van de Google Tag Manager.

Google heeft namelijk ondersteuning voor een 20-tal tags toegevoegd aan de Google Tag Manager.

Wat zijn tagsjablonen?

Tagsjablonen maken het gemakkelijker om tags te publiceren. Als marketeer hoef je vaak alleen maar een account-ID of bepaalde gegevens toe te voegen. Naast de sjablonen voor Google-tags (bijvoorbeeld Google AdWords en Google Analytics) ondersteund Google ook tags van enkele gecertificeerde leveranciers. Waar dit eerst een zeer selecte lijst van slechts 19 leveranciers was heeft Google dit aanbod vandaag meer dan verdubbelt!

Vooral de komst van de Bing Ads UET tag & Twitter tag is een enorme verbetering. Goed om te zien dat Google nu ook (eindelijk) concurrenten toelaat toe de Google Tag Manager. Facebook lijkt echter nog de grote afwezige in de Google Tag Manager en moet door marketeers helaas nog steeds als een aangepaste HTML-tag worden gepubliceerd.

voorbeeld van een tagsjabloon

google_tag_manager-tagsjabloon-crazyegg

Complete lijst van tagsjablonen

In onderstaande lijst staan de nieuwe tagsjablonen vetgedrukt weergegeven.

  • AB Tasty
  • AdAdvisor
  • adjust (alleen mobiel)
  • Adometry
  • AdRoll
  • AdWords
  • Affiliate Window
  • AppsFlyer (alleen mobiel)
  • Apsalar (alleen mobiel)
  • Bing Ads UET tracking
  • Bizrate insights
  • ClickTale
  • comScore
  • Crazy Egg
  • Conversant
  • Criteo
  • DoubleClick
  • dstillery
  • Eulerian Technologies
  • Firebase Analytics (alleen mobiel)
  • Google Analytics
  • Google Consumentenonderzoeken
  • Google Trusted Stores
  • Kochava
  • Hotjar Tracking code
  • Infinity tag call tracking
  • Intent media
  • K50 tracking
  • LeadLab
  • LinkedIn
  • Marin Software
  • Mouseflow
  • Neustar
  • Nielsen
  • Nudge
  • Optimise media conversion tag
  • MessageMate
  • Perfect Audience-pixel
  • Personali Canvas
  • Placed.
  • SaleCycle
  • SearchForce
  • Survicate
  • TradeDoubler
  • Tune (alleen mobiel)
  • Turn
  • Twitter Universal Website Tag
  • Ve Interactive
  • VisualDNA
  • Yieldify

Geplaatst in: Analytics, Google, Tag management

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente posts

  • Overzicht gratis online marketing webinars in 2018
  • Zelf SEO leren? SEO blogs en zelfstudie resources voor beginners
  • YouTube remarketinglijsten gebruiken in search (RLSA)
  • Google: gebruik zelf-verwijzende canonical tags
  • Overzicht gratis online marketing webinars in 2017

Categorieën

  • AdWords
  • Analytics
  • Bing
  • Congressen
  • Conversie Optimalisatie
  • Display advertising
  • E-commerce
  • Facebook
  • Google
  • LinkedIn
  • Mobile
  • Ondernemerschap
  • Online adverteren
  • Online marketing
  • Resources
  • Reviews
  • SEO
  • Shopping
  • Social media
  • Tag management
  • Vergelijkingssites
  • Webinars
september 2023
M D W D V Z Z
« jun    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief

© 2023 · Online Marketing aan de Maas