• Home
  • Over ons
  • Tip de redactie of neem contact op
  • Schrijf voor ons
  • Trainingen
  • Nieuwsbrief

Online Marketing aan de Maas

Online marketing nieuws, trends & tips voor en door Rotterdamse ondernemers!

Je bent hier: Home / Online adverteren / LinkedIn lanceert retargeting via Matched Audiences

LinkedIn lanceert retargeting via Matched Audiences

25 april 2017 door Adriaan Boot Plaats een Reactie

Vandaag heeft LinkedIn in een blogpost onder de naam Matched Audiences drie nieuwe targeting opties gelanceerd: website retargeting, contact targeting en account targeting. Hiermee kunnen marketeers campagnes nog gerichter inzetten op de gewenste doelgroep.

Met deze update maakt LinkedIn het gat met Facebook (Custom audiences), Twitter (Tailored audiences) en AdWords (retargeting & customer match) eindelijk een stuk kleiner. Voor veel B2B-marketeers zal dit als muziek in de oren klinken!

Bekijk hieronder het introductiefilmpje van LinkedIn Matched Audiences


Dit is wat je precies met Matched Audiences kunt doen:

1. Website retargeting

Voor veel marketeers zal de inzet van retargeting een no-brainer zijn. Het is een raadsel waarom LinkedIn dit nu pas lanceert. Advertentieplatformen als Facebook, Google AdWords en ook Twitter bieden deze mogelijkheid al jaren.

Met Matched Audiences website retargeting is het mogelijk om mensen die al eerder je website hebben bezocht op LinkedIn te bereiken. Net zoals bij alle andere advertentienetwerken moet je hiervoor een pixel plaatsen op de website. In het geval van LinkedIn is dit de LinkedIn insight tag.

Downloads voor meer informatie over LinkedIn retargeting: getting started guide en Advertising checklist: website retargeting.

2. Contact targeting

Contact retargeting stelt je in staat om een CSV-bestand met emailadressen te uploaden. Als deze emailadressen ook bij LinkedIn bekend zijn, dan kun je deze mensen op LinkedIn bereiken. Tevens biedt LinkedIn de mogelijkheid om contacten direct te importeren vanuit marketing automation systemen zoals Marketo, Oracle Eloqua en LiveRamp. Andere marketing automation / CRM-systemen zullen wellicht (snel) volgen.

Je kunt lijsten uploaden van minimaal 300 en maximaal 300.000 contactpersonen. Een campagne voeren op deze doelgroep kan pas als de doelgroep minimaal 300 mensen bevat.

Downloads voor meer informatie over Linkedin Contact targeting: getting started guide, Checklist: contact targeting – CSV upload en Checklist: contact targeting – marketing automation platformen.

3. Account targeting

Account targeting is de laatste van de drie. Via een lijst met bedrijfsnamen, kun je beslissingsmakers die werkzaam zijn bij deze bedrijven bereiken. Deze feature is niet geheel nieuw. Je kunt dit immers ook instellen via de normale doelgroepen selectie. Echter is dit door het uploaden van een CSV-bestand enorm vereenvoudigd.

Downloads voor meer informatie over LinkedIn account targeting: getting started guide en Advertising checklist: account retargeting.

Pilot test resultaten

Volgens de blogpost van LinkedIn laten de eerste resultaten van een pilot binnen 2.000+ actieve campagnes goede resultaten zien. De resultaten ten opzichte van traditionele targeting:

  • 30% betere CTR en 14% lagere (post-click) kosten per conversie met website retargeting
  • 32% betere (post-click) conversieratio en 4,7% lagere (post-click) kosten per conversie met account targeting
  • 37% betere CTR met contact targeting. Over de conversieratio van contact targeting laat LinkedIn zich niet uit

Het is nog niet duidelijk of het ook mogelijk is om bepaalde doelgroepen (bijvoorbeeld bestaande klanten) uit te sluiten uit LinkedIn campagnes. Zodra Matched Audiences ook in onze accounts is uitgerold zullen we hierover berichten.

Geplaatst in: LinkedIn, Online adverteren, Social media

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente posts

  • Overzicht gratis online marketing webinars in 2018
  • Zelf SEO leren? SEO blogs en zelfstudie resources voor beginners
  • YouTube remarketinglijsten gebruiken in search (RLSA)
  • Google: gebruik zelf-verwijzende canonical tags
  • Overzicht gratis online marketing webinars in 2017

Categorieën

  • AdWords
  • Analytics
  • Bing
  • Congressen
  • Conversie Optimalisatie
  • Display advertising
  • E-commerce
  • Facebook
  • Google
  • LinkedIn
  • Mobile
  • Ondernemerschap
  • Online adverteren
  • Online marketing
  • Resources
  • Reviews
  • SEO
  • Shopping
  • Social media
  • Tag management
  • Vergelijkingssites
  • Webinars
maart 2023
M D W D V Z Z
« jun    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief

© 2023 · Online Marketing aan de Maas