Bij Impactful vinden we het altijd gaaf om onze kennis over online marketing met andere ondernemers & marketeers te delen. Gisteren (5 november 2016) waren wij namens Google aanwezig op de KVK Startersdag in Rotterdam om startende ondernemers te helpen bij hun online marketing plannen.
Mij werd gevraagd om ook in een kort interview, die live werd uitgezonden op www.kvk.nl, starters die niet aanwezig konden zijn een aantal online marketing tips & tricks te geven.
Key takeaways
- Voordat je als starter een website laat maken, doe een gedegen zoekwoorden onderzoek
- Op basis van dit onderzoek kun je de structuur van je website bepalen
- Adverteer via Google AdWords op zoekwoorden die voor jouw bedrijf commercieel zeer interessant zijn
- Adverteer via Bing Ads op Bing & Yahoo. Samen hebben deze zoekmachines tussen de 5% en 10% marktaandeel
- Immers: als mensen Bing of Yahoo gebruiken, gebruiken ze op dat moment niet Google
- Bing Ads is gemiddeld 30% tot 50% goedkoper dan Google AdWords
- Adverteren op Facebook heeft als voordeel dat je écht je doelgroep kunt bereiken
- Bijvoorbeeld: je campagne richten op mensen die onlangs zijn verhuisd
- Bijvoorbeeld: je campagne richten op mensen die binnenkort jarig zijn
- Don’t copy
- Zowel bij Google als consumenten val je dan al snel door de mand
- Don’t spam
- E-mail spam is door iedereen ongewenst en slecht voor je reputatie
- Spam Google niet ineens met honderden of duizenden pagina’s die sterk op elkaar lijken. Ook hiermee val je al snel door de mand bij Google
Geef een reactie