Vanaf nu is het mogelijk om met een account meerdere Merchant Center accounts te beheren. Zie dit bericht van CassieH in het Google AdWords Help Forum. Cassie zegt: “Advertisers can now access and manage multiple Merchant Center accounts from a single Google account. You can read more about the new updates to user access here on the Merchant Center Help Center!”
Eindelijk heeft Google een van de grootste irritaties van met name online marketing bureaus hiermee weggenomen. Het is vanaf nu dus niet meer nodig om voor iedere klant een nieuw Google account aan te maken.
Hoe werkt het?
Om toegang te krijgen tot een Google Merchant Center account moet je worden toegevoegd door een Merchant Center beheerder. Een beheerder kan, net als bij letterlijk alle Google tools, individuele gebruikers toegang geven met hun eigen Google account. Elke gebruiker krijgt een van de twee beschikbare rollen:
- Standaardtoegang: mogelijkheid om in te loggen bij het Google Merchant Center en alles in het account te bewerken, met uitzondering van het tabblad Gebruikers.
- Beheerder: standaardtoegang tot het account, plus de mogelijkheid de gebruikerstoegang op het tabblad Gebruikers toe te voegen, te verwijderen en te bewerken.
Bekijk dit Google Help Center document voor informatie over het toevoegen van nieuwe gebruikers.
Geef een reactie